FANDOM

Селеук III Кераун или Селеук III Сотер (Σέλευκος Γ' Σωτὴρ, Σέλευκος Κεραυνός, око 243—223 пре Христа) је био краљ Селеукидскога царства од 225. пре Христа до 223. пре Христа. Цели период своје кратке власти посветио је повратку изгубљених територија Мале Азије, али убијен је у атентату приликом похода на Малу Азију.

Seleucus 3

Селеук III Кераун

Долазак на престо Уреди

Рођен је око 243. пре Христа као најстарији син селеукидскога краља Селеука II Калиника и Лаодике. Старији је брат каснијега краља Антиоха III Великога. Звао се Александар, а име Селеук је узео тек када је постао краљ. Његов отац погинуо је 226/225 пре Христа када је кренуо на поход против Атала I да поврати селеукидске територије у Малој Азији. Власт је тада преузео Селеук III Кераун.

Покушаји повратка Мале Азије Уреди

Селеук Кераун је цели период своје кратке владавине првенствено посветио покушајима да поврати контролу над изгубљенима територијама у Малој Азији.[1] Те територије отео је Атал Антиоху Хијераксу и Селеуку II Калинику. Његове војсковође су исто тако покушавеле да остваре исти циљ.[2] Против Атала је склопио савез са Лисијом, локалним династом Мале Азије.[3]

Атентат на Селеука Уреди

Током 223. пре Христа кренуо је са рођаком и војсковођом Ахeјем на велики поход, да би повратио изгубљене територије у Малој Азији с оне стране Таура.[4] Селеук III Кераун је прешао Таур на челу велике војске, али убили су га Гали Апатурије и Никанор. Ахеј је погубио атентаторе на краља и преузео је заповедништво над војском.[5] Мотив атентатора није познат. Војска је тражила од Ахeја да он преузме круну и постане нови краљ, али Ахеј је одбио.[6] Остао је веран Селеукидима, па је за новога краља 223. пре Христа изабран малолетни Антиох III Велики.

Претходи:
Селеук II Калиник
Краљ Селеукидскога царства
Селеук III Кераун
225—223 пре Христа

Следи:
Антиох III Велики

ЛитератураУреди

РеференцеУреди

  1. Грајнгер, стр.63
  2. Грајнгер, стр.63
  3. Грајнгер, стр.63
  4. Полибије 4.48
  5. Полибије 4.48
  6. Полибије 4.48