FANDOM

800px-Persian warriors from Berlin Museum

Персијски бесмртници (или Десет хиљада бесмртних) били су елитна персијска царева гарда током Грчко-персијских ратова. Имали су 10.000 војника у сталном саставу. Персијски бесмртници су били и царева гарда, али такође и стална елитна војска, која се борила током Грчко-персијских ратова. Од разних народа Персије у саставу бесмртника могли су бити само Персијанци или Међани.

Херодотов описУреди

Херодот описује персијске бесмртнике као тешку пешадију, која је стално имала 10.000 војника.[1] Бесмртницима су се називали јер би свакога убијенога, тешко рањенога или тешко болеснога одмах заменили новим војником, на тај начин задржавајући кохезију јединице. Били су најбоља јединица и били су најбоље обучени.[2] На опреми су имали много злата, а на походе су ишли са послугом и женама. Добијали би и посебну храну, за разлику од остале војске.[3]

Улога у важним походима Уреди

Играли су значајну улогу када је

ОпремаУреди

Од оружја су имали кратка копља, велике лукове, стреле од трске, мачеве и штитове.[4]

На глави су имали меке шешире зване тијаре, а око тела им је била шарена хаљина са рукавима. Жељезне плочице су биле испод хаљине, а имале су изглед рибљих љуски..[5]

ЛитератураУреди

РеференцеУреди

  1. Херодот, 7.83
  2. Херодот, 7.83
  3. Херодот, 7.83
  4. Херодот, 7.61
  5. Херодот, 7.61