FANDOM

Пердика III (грч. Περδίκκας Γ) је био краљ Македоније од 368 пре Христа до 360. пре Христа. Син је македонског краља Аминте III .

626px-Coin of Perdiccas III with figure of Herakles

Пердика III на новчићу, представљен као Херакле

Постаје краљ Уреди

Када је умро македонски краљ Аминта иза њега су остала три сина, Александар II Македонски Пердика III и Филип II Македонски. Александар II Македонски наследио је престо након смрти Аминте 370/369. пре Христа. Александров шурак Птолемеј од Алароса настојао је да се докопа македонске круне, па је 368/7 послао убице, које су убиле Александра II Македонског. Тада је Пердика III постао краљ, али пошто је био малолетан Птолемеј од Алароса владао је у његово име као регент, а оженио се и Пердикином мајком, краљевском удовицом.

Убија Птолемеја и потпуно преузима властУреди

Пердика је 365/4 дао да се убије Птолемеј и тада је потпуно преузео власт.[1] Сам је владао пет година. О самој Пердикиној владавини има веома мало информација. Током кратке владавине често је мењао стране. У почетку од око 365. до 363. пре Христа помагао је Тимотеју у рату против Олинта и Халкидичкога савеза, а касније је помагао Олинту против Атине. У сукобу са Атином био је због Амфипоља. Суочавао се са бројним изазовима, укључујући Илире на западу и Атину, која је на истоку Македоније покушавала да се домогне Амфипоља. Чим је раскинуо са Атином суочавао се и са нападом са запада, одакле је нападао Менелај из Пелагоније, краљ Линкестије.[2] Најактивнији је био атински војсковођа Тимотеј, који је успео да зауме Пидну и Метон на обали Македоније и Торон и Потидеју на Халкидики. Ипак Тимотеј није успео да зауме Амфипољ и Олинт. Два пута је Тимотеј покушао да заузме стратешки важан Амфипољ, који контролише оближње руднике сребра и злата, али у тим покушајима није успео. Атињани су у томе рату добијали новчану помоћ од Трачана.

Пердикин дворУреди

Он је финансирао учене људе. Његов двор је почео да привлачи бројне интелектуалце. Међу њима је био и Платонов ученик Еуфреј, који је готово потпуно владао Пердиком. Раширена је била и по свој прилици фабрикована прича, да је Еуфреј забрањивао да са краљем вечерају они, који не знају геометрију и филозофију.

Смрт у бици са ИлиримаУреди

Пердика је покушао да поврати територије, које су Илири претходно заузели у горњој Македонији. Погинуо је 360. пре Христа у бици са Илирима.[3] Илире је предводио краљ Бардилије. Пердику је наследио његов малолетни син Аминта IV. Ипак трон је убрзо узурпирао Пердикин брат Филип II Македонски.

Претходи:
Александар II Македонски
Краљ Македоније
Пердика III
368–360 пре Христа
Птолемеј од Алороса је био регент 368-365
Следи:
Аминта IV

ЛитератураУреди

РеференцеУреди

  1. Диодор, 15.77
  2. Buckler стр.370
  3. Диодор, 16.2