FANDOM

Луције Постумије Албин (конзул 173. пре Христа) (лат. Lucius Postumius Albinus) је био римски војсковођа, политичар и конзул. Заслужио је тријумф успешним ратом у Луситанији.

Породица Уреди

Његов отац и деда имали су исто име Аул Постумије Албин. Изгледа да је његов деда био Аул Постумије Албин, конзул 242. пре Христа. Његова браћа Аул Постумије Албин Луск и Спурије Постумије Албин Паулул били су конзули 180. пре Христа и 174. пре Христа. Конзул 186. пре Христа Спурије Постумије Албин био је њихов рођак.

Рат у Хиспанији Уреди

Исте године 180. пре Христа, када му је брат Аул Постумије Албин Луск био изабран за конзула, Луције Постумије је изабран је за претора Даљње Хиспаније (Хиспаније Ултериор).[1] У исто време у Ближој Хиспанији претор је био Тиберије Грах Старији, о коме је Ливије оставио више писанога трага. Остао је у Хиспанији и током 179. пре Христа као пропретор.[2] Заједно са Тиберијем Грахом Старијим направио је заједнички план операција у Хиспанији.[3] Луције Постумије Албин је требао да нападне Луситане и Вакеје, а у случају потребе да помогне Граху у рату са Келтиберима.[4] Ливије преноси из непоузданога извора да је Албин победио је и покорио Вакеје и да је побио 35.000 непријатеља.[5] По повратку у Рим изгласан му је тријумф због победе над Лузитанима.[6] У тријумфалној поворци изложио је ратни плен од 20.000 либри сребра ( 6,5 тона сребра), што по тадашњем омеру злата и сребра (1:12) одговара вредности од 550 килограма злата.[7]

Конзулат Уреди

Његов брат Спурије Постумије Албин Паулул изабран је за конзула 174. пре Христа, а у исто време његов старији брат Аул Постумије Албин Луск био је цензор. Луције је изабран за конзула 173. пре Христа заједно са Марком Попилијем Ленатом (к. 173. пре Христа).[8] Обојица конзула добила су као задужење рат у Лигурији.[9] Пре одласка у Лигурију Луције Постумије је по налогу сената требао да у Кампанији успостави границу између државне и приватне земље.[10] Приватним поседници су полако ширили своје поседе на рачун државне земље, па је била нужна акција да се заустави узурпација.[11] На том послу био је агажован цело лето, тако да није ни могао да оде у своју провинцију. [12] Био је први римски магистрат, који је тражио од латинских савезника да сносе његове трошкове, док путује кроз њихову територију.[13]

Трећи македонски рат Уреди

Током 171. пре Христа пред Трећи македонски рат био је један од три изасланика, које су Римљани послали Масиниси и Картагињанима, да би од њих тражили нумидијску коњицу и слонове.[14] Луције Постумије се неуспешно кандидовао за цензора 169. пре Христа.[15] Током 168. пре Христа био је легат у војсци Луција Емилија Паула Македонца и командовао је другом легијом у одлучујућој бици код Пидне.[16] Емилије Паул је током 167. пре Христа послао Луција Постумија да опљачка град Ени, који је током рата био на македонској страни.[17]

Претходи:
Квинт Муције Сцевола и Спурије Постумије Албин Паулул
Конзул Римске Републике
заједно са Марком Попилијем Ленатом
173. пре Христа

Следи:
Гај Попилије Ленат и Публије Елије Лиг

ЛитератураУреди

РеференцеУреди

  1. Ливије 40.35
  2. Ливије 40.44
  3. Ливије 40.47
  4. Ливије 40.47
  5. Ливије 40.50
  6. Ливије 41.7
  7. Ливије 41.7
  8. Ливије 41.28
  9. Ливије 42.1
  10. Ливије 42.1
  11. Ливије 42.1
  12. Ливије 42.9
  13. Ливије 42.1
  14. Ливије 42.35
  15. Ливије 43.14
  16. Ливије 44.41
  17. Ливије 45.27

Напомена: