FANDOM

Аул Постумије Албин Луск (лат. Aulus Postumius Albinus Luscus) је био римски војсковођа и политичар. Као конзул 180. пре Христа водио је рат против Лигура. Као цензор истакао се великим чисткама сенатора и бројним јавним радовима.

Liguria

Лигурија

Породица Уреди

Његов отац и деда имали су исто име Аул Постумије Албин. Изгледа да је његов деда био Аул Постумије Албин, конзул 242. пре Христа. Његова млађа браћа Спурије Постумије Албин Паулул и Луције Постумије Албин били су конзули 174. пре Христа и 173. пре Христа. Надимак Луск добио је због губитка ока. Конзул Спурије Постумије Албин је био њихов рођак.

Рана каријераУреди

Верује се да је он Аул Постумије, који је помиње у Римско-сиријском рату.[1] Тада га је Аул Атилије Серан поставио за заповедника Кефалоније, а он је одатле снабдевао Гнеја Октавија војском и бродовима.[2] Изабран је 187. пре Христа за курулнога едила заједно са Публијем Корнелијем Цетегом.[3] Њих двојица организовали су прославу великих римских игара. Изабран је за претора 185. пре Христа.[4]

Конзул Уреди

Изабран је за конзула 180. пре Христа заједно са Гајем Калпурнијем Пизоном.[5] Оба конзула добила су Лигурију као своју провинцију. Конзулима су одобрене по две римске легије и 3 савезничке легије. Због Пизонове смрти морао се бирати нови конзул. Лигурско племе Апуана није очекивало да ће их напасти проконзули Публије Корнелије Лентул и Марко Бебије Тамфил пре доласка конзула, па су због тога Апуани били изненађени и поражени, а онда депортовани у Самнијум.[6] Аул Постумије је заједно са другим конзулом повео рат против Лигура.[7] Са две легије Аул Постумије је блокирао Лигурима прелазе, одсекао их од снабдевања и присилио их на мир.[8] Другој групи Лигура на планинама сасекао је винограде и спалио жито, па су и они морали да се предају.[9] Други конзул Квинт Фулвије Флак (к. 179. пре Хр.) покорио је и депортовао преостале Апуане.

Изасланство код Дарданаца Уреди

Дарданци су се 176. пре Христа жалили Римљанима на германско племе Бастарна, које је против њих потакао македонски краљ Персеј.[10] Пошто су се много више плашили Персеја тражили су римску помоћ. Када су се и Тесалци пожалили, онда је Сенат у Македонију упутио посланство у коме је био Аул Постумије.[11] Када су се вратили потврдили су наводе Дарданаца о рату у Дарданији.[12] Иако је Персеј порицао да је он умешан у рат Дарданаца и Бастарна Сенат је одлучио да га упозори да се држи споразума.[13]

Цензор Уреди

Изабран је за цензора 174. пре Христа заједно са Квинтом Фулвијем Флаком (к. 179. пре Хр.).[14] Били су веома ригорозни, тако да су деветорицу сенатора избацили из Сената.[15] Марка Емилија Лепида су изабрали за принцепса Сената. Извели су многе јавне радови, а побољшали су и путеве користећи се бољим материјалима.[16] У време када је Аул Постумије био цензор његова друга два брата су били конзули, тако да су Спурије Постумије Албин и Луције Постумије Албин били конзули 174. пре Христа и 173. пре Христа. Фулвији су у периоду 179-175. пре Хр. држали највише положаје, а Постумији су након њих држали положаје 174-173. пре Хр. Могуће да се радило и о договору међу њима. Био је именован за децемвира за свете ритуале уместо преминулога Луција Корнелија Лентула.[17]

Касније активности Уреди

Током 171. пре Христа био је у посланство на Криту да тражи од њих војску за рат са Македонијом.[18] Након римскога освајања Македоније био је један од чланова десеточлане комисије која је требала да заједно са Луцијем Емилијем Паулом надгледа поделу Македоније на клијентске државице.[19]

Претходи:
Публије Корнелије Цетег и Марко Бебије Тамфил
Конзул Римске Републике
заједно са Гајем Калпурнијем Писоном
180. пре Христа

Следи:
Квинт Фулвије Флак (к. 179. пре Хр.) и Луције Манлије Ацидин Фулвијан

ЛитератураУреди

РеференцеУреди

  1. Ливије 36.12
  2. Ливије 36.12
  3. Ливије 39.7
  4. Ливије 39.23
  5. Ливије 40.35
  6. Ливије 40.38
  7. Ливије 40.41
  8. Ливије 40.41
  9. Ливије 40.41
  10. Полибије 25.6
  11. Полибије 25.6
  12. Ливије 41.19
  13. Ливије 41.19
  14. Ливије 41.27
  15. Ливије 41.27
  16. Ливије 41.27
  17. Ливије 42.10
  18. Ливије 42.35
  19. Ливије 45.17

Напомена: