FANDOM

Александар II Македонски ( до 368/7 пре Христа) био је краљ Македоније од 370/369—368/7 пре Христа. Син је краља Аминте III и Еуридике I од Македоније. Брат је македонског краља Филипа II Македонског.

Напади Илира и претендента Уреди

Александар II Македонски наследио је престо након смрти његовог оца Аминте 370/369. пре Христа. Имао је и два млађа брата Пердику III и Филипа II Македонског.[1] Александар је био доста неискусан и одмах су Македонију напали разни непријатељи. Илири су напали са севера, а претендент Паусанија са југа. Александру је помогао атински војсковођа Ификрат, који је тада пловио уз македонску обалу са циљем да поново заузме Амфипољ.

Поход у ТесалијиУреди

Племићи из Ларисе у Тесалији молили су Александра II Македонског да им помогне у грађанском рату у Тесалији, да их заштити од Александра од Фере.[2] Александар II Македонски је тада победио Александра од Фере и успео је да заузме Ларису и неколико тесалских градова. Међутим касније је почео да крши обећања, па је поставио македонску војску у заузете градове у Тесалији, тј у Кранон и Ларису.[3] Противници Александра од Фере тражили су помоћ и од Тебе. Теба је послала Пелопиду, који је лако преузео Ларису и Кранон од Македонаца.[4]

Грађански рат са ПтолемејемУреди

Александров шурак Птолемеј од Алороса борио се против Александра настојећи да се докопа македонске круне. Обе стране су замолиле Пелопиду да посредује.[5] Након што је помирио завађене стране Пелопида је склопио савез са Македонијом , узео таоце и одвео их у Тебу. Међу њима је био и Александров брат Филип II Македонски.[6][7][8]

СмртУреди

Птолемеј од Алороса је послао убице, које су 368/7 пре Христа убиле краља Александра II Македонског на једној свечаности. Након тога наследио га је као краљ Пердика III. Међутим стварно је владао Птолемеј од Алороса као регент у име Пердике.

Претходи:
Аминта III
Краљ Македоније
Александар II Македонски
370–368 пре Христа
Следи:
Пердика III

ЛитератураУреди

РеференцеУреди

  1. Диодор, 15.60
  2. Диодор, 15.61
  3. Диодор, 15.61
  4. Плутарх, Пелопида 26
  5. Плутарх, Пелопида 26
  6. Плутарх, Пелопида 26
  7. Диодор, 15.60
  8. Диодор, 15.67